dimarts, 7 d’octubre del 2014

COCA DE L'ÀVIA O BESCUIT CASOLÀ


M'agradaria compartir la meva passió per la cuina.
El cuinar em relaxa i em fa feliç, quan tinc un dia a mig gas i poca energia necessito posar-me davant dels fogons i sobretot cuinar receptes dolces.



Us adjunto una recepta d'un pastís que faig fer diumenge i que el  podem anomenar com la "coca de l'àvia" i és el que sempre s'ha fet, vaja el que feia la nostra àvia, però un xic modificat:

COCA DE L'ÀVIA O BESCUIT CASOLÀ

INGREDIENTS:
300 g de farina
200 g de sucre
6 ous
200 g de mantega
2 c/petites de sucre avainillat
1 tassa de llet
4 c/petites de llevat (quasi be un sobre)
ratlladura de llimona o taronja

Pre escalfar el forn a 200º
Motllo rodo de 24 o 26 cm 

1r. Es desfà la mantega amb el sucre fins que quedi tipus crema o pomada
2n. Es va incorporant alternativament la farina amb el llevat amb la mescla de rovells d'ou, llet i la ratlladura.
3r. Per últim el sucre avainillat i les clares a punt de neu, amb una espàtula.
4r. Posar la barreja dins el motllo, prèviament untat amb mantega i farina.
5è. Posar el motllo dins el forn, que haurem abaixat a 180º.
6è. Després de 45 minuts comprovar punxant en el centre si ja està cuit i si no és així pujar la temperatura a 200º i anar controlant uns 10 o 15 minuts.

Deixar refredar el pastís i decorar-lo amb sucre glaç i ratlladura de xocolata negre.

Bon profit i dolces sensacions
Marta's 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada