dimarts, 3 de gener del 2017

BRIOCHE

Bon dia i bon any.

El primer dia de l'any vaig voler posar en pràctica una nova recepta del brioche, que he extret d'un llibre "Panes Creativos", del Daniel Jordà i Àlvaro Castro.....i la veritat és força fàcil i el resultat és bo, força bo. 
Aquesta recepta la dedico a la meva estimada amiga Núria....ei Núria va per tu.

BRIOCHE                                   



Ingredients: 
500 g. de farina de força
80 g. de sucre blanc o moreno
150 g. d'ou
160 g. de mantega
80 g. d'aigua (es pot afegir una mica més si es necessari)
12 g. de sal
50 g. de llevat fresc

Preparació:
Barrejar tots els ingredients, amassar i incorporar la mantega al final, quan la massa estigui llesta. (o sigui quan tingui la textura tipus xiclet)
El sucre blanc és pot substituir pel moreno i així la seva acidesa millorarà la textura de la molla)
L'amassat es pot fer a mà però es més llarg i pesat, si es possible, millor fer-ho amb una màquina (tipus kitchen aid o elèctrica). La textura xiclet s'aconsegueix més ràpida. 
Un cop aconseguida aquesta textura deixar-ho reposar durant 45 minuts dins un bol i tapat amb un drap. Es pot fer en una peça sencera o fer peces de 50 gr. Un cop posada la massa dins els motllos deixar que fermenti i dobli el volum. Es necessari que estigui a temperatura de 22º a 27º, millor cap els 22º. Un cop doblat el volum, pintar amb ou i fer uns talls en creu. Coure al forn a 170º durant uns 8 minuts si són peces individuals i una mica més si es una peça sencera. Jo crec que ho vaig deixar uns 15 minuts, quan vaig veure que ja esta torradet, vaig fer la prova de punxar-ho.

I ja està.....molt bon profit, dolç tast

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada